Titlul proiectului – Sprijinirea antreprenoriatului studenţesc în regiunile Centru şi Sud Muntenia – 140251
Cod proiect 140251
Apel – POCU/829/6/13/ Creşterea numărului absolvenţilor de învăţământ terţiar universitar şi non-universitar care îşi găsesc un loc de muncă urmare a accesului la activităţi de învăţare/ cercetare/ inovare la un potenţial loc de muncă, cu accent pe sectoarele economice cu potenţial competitiv identificate conform SNC şi domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI
Schema de ajutor de minimis Innotech Student – POCU 2014-2020, AP6, OS 6.13
Înscrierea pentru cursuri se face simplu, prin completarea și transmiterea formularului disponibil aici
Locatia de implementare a proiectului este stabilita in conformitate cu Ghidul Solicitantului Conditii Specifice Innotech Student in functie de regiunea in care se vor dezvolta afacerile sprijinite:
Regiunea Centru – Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu.
Regiunea Sud Muntenia: Arges, Calarasi, Dâmbovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova, Teleorman.
Obiectivul general al proiectului
Obiectivul general al proiectului este creşterea numărului de absolvenţi de învăţământ terţiar universitar care îşi găsesc un loc de muncă ca urmare a dezvoltării unui program complex de sprijin în vederea ocupării pe cont propriu prin dezvoltare antreprenorială în vederea dezvoltării unei afaceri într-unul din sectoarele identificate ca şi competitive prin intermediul Strategiei Naţionale pentru Competitivitate 2014-2020 (SNC2014-2020) în corelare cu domeniile de specializare inteligentă identificate prin intermediul Strategiei Naţionale pentru Cercetare Dezvoltare Inovare 2014-2020.
Obiectivele specifice ale proiectului
OS1. Dezvoltarea unui sistem de parteneriate cu minim 3 instituţii de învăţământ superior din regiunea Centru în vederea stimulării antreprenoriatului la nivelul persoanelor înmatriculate în învăţământul superior.
OS2. Dezvoltarea unui sistem de parteneriate cu minim 6 organizaţii reprezentative ale mediului de afaceri din regiunea Centru (organizaţii patronale/asociaţii de întreprinderi/HUB-uri/Clustere de afaceri/incubatoare de afaceri/Camere de comerţ, etc).
OS3. Organizarea şi derularea unui program de formare profesională în competenţe antreprenoriale în vederea dobândirii de competenţe certificate şi recunoscute la nivel naţional pentru un număr de 345 de studenţi (ISCED 4-8) care doresc să demareze o afacere pe cont propriu.
OS4. Dezvoltarea unui sistem complex de consiliere/consultanţă/mentorat inclusiv derularea unui stagiu de practică într-o companie pentru cei 22 de câştigători ai concursului de planuri de afaceri la care se adaugă un numar de 3 persoane aflate pe lista de rezerve.
OS5. Acordarea de micro granturi sub formă de ajutor de minimis în cuantum de maxim 60.000 de euro pentru un număr de 22 de întreprinderi ce vor pune în implementare cele 22 de planuri de afaceri selectate pentru finanţare.
Grup ţintă
Grupul ţintă al proiectului este format din 345 de persoane care se încadrează în una din categoriile:
• Studenţi (ISCED 5-7) – înmatriculat cel puţin în anul 2 de studii de licenţă,
• Doctoranzi în ciclul de studii universitare de doctorat (studenţi doctoranzi)
• Cursanţi (ISCED 4, înmatriculaţi în colegiile organizate la nivelul instituţiilor de învăţământ superior) – înmatriculaţi, la data intrării în operaţiune, în cel putin anul 2 de studii.
Egalitate de șanse, Nediscriminare şi Accesibilitate persoane cu dizabilităţi
Procesul de selecţie a grupului ţintă se bazează pe principiul primul venit primul servit. Spaţiile de derulare a activităţilor proiectului vor asigura accesul liber şi neîngrădit pentru persoanele cu dizabilităţi.
Rezultate aşteptate
- R.1.1 O campanie de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenorială, precum şi cu privire la metodologia de selecţie a grupului ţintă şi, ulterior, a planurilor de afaceri ce vor fi sprijinite în cadrul proiectului
- R.1.2 – 3 protocoale de colaborare cu instituţii de învăţământ superior din regiunea de implementare a proiectului
- R.1.3 – 6 protocoale de colaborare cu actori relevanţi din mediul de afaceri din regiunea de implementare (Camere de Comerţ, Organizaţii Patronale, Clustere/hub-uri de afaceri, asociaţii de întreprinderi, incubatoare de afaceri, etc.)
- R.1.4 – 345 de persoane selectate, în conformitate cu regulile de eligibilitate, pentru a beneficia de programul de formare antreprenorială
- R.1.5 – minim 35 de persoane cu domiciliul/reşedinţa în mediul rural sau persoane aparţinând minorităţii romă selelectate pentru a beneficia de programul de formare antrepenorială
- R.1.6 – 345 de persoane din grupul ţintă beneficiare ale programului de formare antreprenorială
- R.1.7 – 315 persoane din grupul ţintă certificate ca urmare a participării la programul de formare antreprenorială
- R.1.8 – 315 planuri de afaceri elaborate în cadrul programului de formare antreprenorială
- R.1.9 – 22 de planuri de afaceri selectate pentru a beneficia de ajutor financiar de minimis din care minim 5 propun un model digitalizat de organizare a afacerii
- R.1.10 – 25 de persoane beneficiare ale programului de stagiu de practică (22 de persoane al căror plan de afaceri a fost selectat spre finanţare şi 3 persoane de pe lista de rezerve)
- R.1.11 – 25 de persoane beneficiare a serviciilor personalizate de consiliere/ consultanţă/ mentorat ulterior finalizării procesului de selecţie a planurilor de afaceri (22 de persoane al căror plan de afaceri a fost selectat spre finanţare şi 3 persoane de pe lista de rezerve)
- R.1.12 – 22 de întreprinderi înfiinţate pentru implementarea planurilor de afaceri selectate pentru finanţare
- R.1.13 – 22 de contracte de subvenţie încheiate cu întreprinderile ce vor implementa planurile de afaceri selectate
- R.2.1 – 22 de întreprinderi sprijinite financiar prin intermediul schemei de minimis în vederea implementării planului de afaceri selectat
- R.2.2 – 66 de locuri de muncă create în cadrul întreprinderilor sprijinite financiar prin intermediul schemei de minimis în vederea implementării planului de afaceri selectat
- R.2.3 – 22 de rapoarte de monitorizare a implementării planurilor de afaceri selectate spre finanţare
- R.3.1 – 22 de rapoarte de asigurare a sustenabilităţii întreprinderilor sprijinite la 6 luni de la finalizarea sprijinului financiar de minimis.